Alla inlägg under augusti 2013

Av Moa Nygård - 29 augusti 2013 20:31

Som rubriken säger så är det tvättdag idag, mellan maskinerna sitter jag och jobbar matte. Det är första gåndgen som Elin, jag och Anna tvättar här uppe i Umeå, förra veckan hade vi med oss smutstvätten hem och tvättade under helgen. Råkade bli ett litet misstag då vi hällde i tvättmedlet där sköljmedlet egentligen skulle ha varit. Men det löste sig, var bara att tvätta om.

    Insåg att jag dessutom ska jobba 11 sidor matte till imorgon... Tufft det där med natur. Medan Johans klass fick i läxa att lära sig 3;ans och 6:ans tabell (vilket min syrra gjorde förra året då hon gick i 4:an!) ska vi läsa en 100 p kurs under en termin, vilket man vanligtvis brukar göra på ett läsår. Det gör att vi har matte varje skoldag. Så om man inte jobbar exakt varenda minut på lektionen (och knappt ens då) så hinner man inte med i planeringen.

     Vi hämtade ut våra läromedel och datorer idag, det är faktiskt på min skoldator som jag skriver just nu. Så nu börjar väl alvaret på riktigt antar jag. 

     Imorgon ska jag träna min första NIU träning. Halsen har känts mycket bättre idag. :)

Tåget bär av mot Sundsvall kl 16.26 också. Längtar till att få komma hem.   

Av Moa Nygård - 28 augusti 2013 19:10

Idag hade vi första innebandy passet med NIU, dock har jag fortfarande ont i halsen så jag kunde inte vara med.    Sedan på eftermiddagen hade vi idrott så jag fick sitta och titta på då med, de spelade frisbee. Ikväll ska jag åka och titta på när mitt lag tränar, kommer som sagt inte kunna vara med där heller! Är sjukt jobbigt att bara få titta på när de andra tränar, och själv inte ens våga springa lite, eller träna styrka på grund av halsen. Av någon anledning blir jag alltid sugen att styrketräna när jag är sjuk. Tror det beror på att då får jag inte springa och vill göra något annat aktivt istället, problemet är att man inte bör styrketräna heller när man har halsont.    

Min klass som spelar frisbee.



En bra sak som hände idag var i alla fall att vi fick våra id-kort, och därigenom även våra skåp. Så nu slipper vi gå och bära runt på alla skolsaker och väskor hela tiden. Lite minus att jag fick ett underskåp dock. Imorgon får vi även hämta ut studieböckerna och våra datorer, så snart är vi igång på riktigt.

 


Nu ska jag snart (okej om typ en timme) cykla bort till Exel arena där vi har träning. Kommer inte stanna där ända till 22.30 men tänkte i alla fall svänga förbi en stund och visa lite intresse. 

Av Moa Nygård - 27 augusti 2013 17:51

Så här ser det ut utanför min skola varje dag. Ett myller av cyklar och ett antal mopeder. Är typ omöjligt att hitta rätt cykel om man glömmer vart man ställde den på morgonen. Det här ser man inte varje dag i Sundsvall direkt!

   

Jag saknar min moppe när jag ser folk köra förbi mig på deras egna mopeder. Fast nu bor jag så nära skolan och stan att jag inte har någon anledning att ha den här uppe. :(





Av Moa Nygård - 26 augusti 2013 19:51

Vanlig skoldag idag. Efter skolan passade jag på att gå ner på stan en stund (farligt att bo så nära...). Blev köpt en del grejer, jeans, en kassabok, krokar till mitt rum, en kortärmad kofta och så  inpulsköpte jag en klocka. Hade en klocka för något år sedan som gick sönder, så har faktiskt saknat en. Men nu är det fixat!


 


Måste tacka min gulliga lillasyster som skickade med mig chokladbollar upp igår. De var supergoda !


 


Måste även få berömma mig själv lite. Jag tycker att jag har blivit väldigt duktig i köket, om man jämför med för typ ett-två år sedan. Idag har jag experimenterat ihop en egen carbonarasås som faktiskt blev riktigt god! Träning ger färdighet som man brukar säga.   

 

Av Moa Nygård - 25 augusti 2013 21:17

Kom till lägenheten för en stund sedan, åkte tåg upp hit med Anna, Elin och Filippa. Så nu sitter jag och äter kvällsfika och ska väl gå och sova om inte allt för länge. Känns lite tungt att jag började få ont i halsen igår kväll, så jag kommer kanske inte kunna träna imorgon.   

    Igår var jag som sagt på kräftskiva med våra grannar. Vi tävlade i olika grenar, och så åt vi såklart kräftor. Kommer lite bilder här nedan snart. En trevlig kväll helt enkelt. Idag har jag bara tagit det lugn och så  åt jag och Johan middag på Café Juniskär innan det var dags för mig att åka, jättemysigt!   

    En grej som är nu är att jag inte har någon säng där hemma! Den tog jag med upp hit. Så i helgen blev jag tvungen att sova hos Johan ena dagen, och igår sov vi i husvagnen, inte mig emot men det skulle vara skönt med en egen säng. Förhoppningsvis kanske vi hinner titta på det nästa helg då jag åker hem.


           

Av Moa Nygård - 23 augusti 2013 17:51

... På väg mot Sundsvall nu. Vi åkte direkt efter skolan så kommer vara hemma i ganska bra tid. Ska bli skönt att träffa Johan och min familj. <3
Första skolveckan är avklarad. Känns konstigt att tänka att jag går på gymnasiet! Tyckte det kändes som om det var igår jag började högstadiet bara. Däremot så tycker jag det har gått väldigt bra, har inte varit nervös alls (jag som ofta brukar bli det när jag gör nya saker). Jag börjar väl bli van med att komma till nya ställen utan att känna någon där antar jag. En tjej i min klass frågade mig för några dagar sedan om det inte var läskigt att inte känna någon på skolan, det var först då jag tänkte på att det var så det var. Jag hade inte ens tänkt på det innan. Det var liksom så självklart. Just det där med att prata med folk jag inte känner har jag blivit bra på tack vare innebandyn, för typ tre år sedan åkte jag på läger själv nere i Stockholm och sedan dess har jag även gjort fler liknande saker som har gjort att jag utvecklats som människa.
Så det är inte bara träningen som är bra med innebandyn. ;)

Av Moa Nygård - 23 augusti 2013 11:26

Idag börjar jag som sagt inte förrän kl 12.55 Så jag har kunnat tagit det lugnt hela morgonen, har även hunnit med en liten springtur, så nu sitter jag nyduschad och äter lunch. Ikväll ska jag åka till Sundsvall. Ska bli skönt att komma hem över helgen. Slapp dessutom bussen då Elin (min rumskompis) föräldrar kom för ett tag sedan och ska skjutsa hem oss ikväll.   

Av Moa Nygård - 22 augusti 2013 13:44

Är hemma en stund nu, har 2 h håltimme. Så passade på att göra mig ett mellanmål, blev en banan/hallon smoothie. Mums! Måste gå tillbaka till skolan om ungefär 20 minuter.

    Var och tränade igår och var inte hemma förrän kl 23.00 så har varit lite trött idag. Tur att man har sovmorgon i morgon. Börjar kl. 12.55 Då har jag bara två lektioner sedan är det helg. Längtar för i helgen ska jag åka hem och träffa min familj och min älskling. <3

    Vet att de två senaste inläggen varit rätt tråkiga, men det har inte hänt så mycket intressant de senaste två dagarna.

    Jag kan ju passa på att säga att det gick superbra på gårdagens träning. Kändes som att jag tog exakt alla bollar som gick på mål, så det var kul. Det är skönt att vara igång med säsongen.   


 

Presentation


Hej! Mitt namn är Moa och jag är 16 år. Nu i höst kommer jag börja gymnasiet på Dragonskolan uppe i Umeå. Jag ska gå NIU innebandy där. Det betyder att jag kommer flytta från Sundsvall som är min hemstad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards