Alla inlägg under oktober 2013

Av Moa Nygård - 28 oktober 2013 12:09

Som sagt nu är jag då hemma på höstlov. Kom hem i fredags kl 23.50 Vi vann matchen på fredagen med 6-3. Igår Var jag och tittade när syrran red borta hos grannen. Hon är så nöjd, det riktigt strålar om henne när hon red och man märker hur lycklig hon är. På eftermiddagen var jag och tittade på Johans match. Den slutade oavgjort 4-4. Lite surt då de hade ledningen jättelänge. Nu sitter jag och väntar på att Linnea ska komma så ska jag vara med henne idag.

  

     

Av Moa Nygård - 25 oktober 2013 15:21

Idag har det varit en jätteskön dag. Började kl 10.40 med ett NIU innebandypass. Efter det lunch och biologi, sedan slutade vi. Är hemma en stund nu, ska packa klart och äta sedan bär det av ner mot Ö-vik. Vi spelar utv-match där ikväll. Mina föräldrar och Johan kommer och tittar på matchen så jag åker hem med dem efteråt. Jag ska vara hemma hela lovet, det kommer bli mysigt. Faktiskt riktigt taggad på match också, är fortfarande lite förkyld men det ska förhoppningsvis gå bra ändå.

Av Moa Nygård - 22 oktober 2013 22:37

Nu verkar det bli vinter på riktigt! Får se hur länge det håller i sig... Började snöa typ vid åtta, före det regnade det bara, men nu börjar det faktiskt ta sig.    

Av Moa Nygård - 22 oktober 2013 18:41

Har precis ätit middag. Testade ett nytt recept, som var både enkelt och gott. Maträtten heter precis som rubriken säger. Receptet hittade jag här: http://www.norrmejerier.se/recept/kramig-korv-och-gronsakspasta

Jag använde vanlig hot dog i stället för chorizokorv. Tyvärr hade jag ingen färsk salvia eller timjan, så tog lite timjankrydda i stället. Men som sagt blev helt okej ändå!      

Av Moa Nygård - 22 oktober 2013 11:12

Hemma från skolan idag på grund av den himla förkylningen. Halsonten har förvärrats och min röst låter really strange när jag pratar. Ska försöka slutföra lite engeska och plugga till torsdagens kemiprov. Va inte sån stor mening att gå till skolan endå, då vi har två idrottspass och jag inte kunde vara med på något av dem. Hoppas verkligen jag är frisk tills på fredag, var verkligen sugen att spela match då!  

Av Moa Nygård - 21 oktober 2013 18:37

Ingen träning för mig ikväll, men åker till hallen och visar lite intresse. Ska försöka få lite matte gjord på samma gång. Förmodligen ingen idrott eller träningslära för mig i morgon heller. Being sick sucks!

Av Moa Nygård - 21 oktober 2013 16:24

Har fått tillbaka min engelska novell http://moanygard.bloggplatsen.se/2013/10/11/10257506-love-conquers-all/ som jag skrev för ett tag sedan. Är superglad för det gick jättebra, fick ett A på den. Hade nåt upp till alla målen för det.   

Av Moa Nygård - 20 oktober 2013 21:29

Äntligen ligger jag i min säng efter att ha varit i Ö-vik på distriktlagsträning. Min dag har sett ut ungefär såhär:

08.00 - Vaknade låg kvar och drog mig en stund.

08.15 - Nä, jag kan inte somna om och jag känner mig pigg, lika bra att gå upp. Rengjorde toaletten, packade, fixade lunch, duschade, slängde sopor, klädde på mig, åt frukost, borstade tänderna, Färdig! (inte den ordningen men..)

10.15 - Gick till tågstationen.

10.40 - Framme bara att vänta till tåget skulle åka kl 11.00


Tågresan skulle såklart krångla. Mellan Nordmaling och Husum blir vi stående och väntar på ett mötande tåg. Efter ca 15 min kommer det mötande tåget, men efter det står vi endå kvar!? Tydligen var det nåt problem med växlarna. Vi står still en stund till, blir tvungna att backa en stund, stannar, kör tillbaka dit vi stod först, står still en stund till och sedan äntligen kan vi åka igen. Resten av resan gick felfritt. Totalt blev tåget en timme försenat.


12.15 - Filippa och hennes mamma hämtar upp mig på Ö-vik centralstation och vi kan äntligen ta oss till Skyttis.


Väl där får vi vänta, och vänta, och vänta. Hade tydligen blivit något missförstånd så typ hälften av de som skulle kallas till träningen hade inte fått någon kallelse. Så vi va bara 13 stycken där. Efter ett tag bestämdes det i alla fall att vi skulle köra på endå. Så det blev två träningspass, sammanlagt 3 h, och 1 h matpaus mellan passen. Träningen(arna) gick helt okej. Försökte att ta det lite lugnt då jag håller på att bli förkyld (igen!) och har lite ont i halsen.


Ca.19.15 - Åker från hallen med Filippa och hennes mamma.

20.20 - Äntligen hemma i lägenheten. Kokade två bullenskorvar och åt med bröd. Packade upp och ligger nu i sängen och ska sova efer en lång men i slutändan endå en lyckad dag!

Presentation


Hej! Mitt namn är Moa och jag är 16 år. Nu i höst kommer jag börja gymnasiet på Dragonskolan uppe i Umeå. Jag ska gå NIU innebandy där. Det betyder att jag kommer flytta från Sundsvall som är min hemstad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards