Alla inlägg under februari 2014

Av Moa Nygård - 25 februari 2014 19:25

Igår hade vi ingen träning, istället så gick hela laget för att se derbyt i SSL-dam mellan IKSU och Dalen. IKSU vann med 4-0. Det var första gången jag såg en dammatch i SSL. Det var sjukt vad mycket folk som kollade på matchen, hela 1840 människor trängdes inne på Exelarena.


Då vi inte tränade igår så hade vi träning idag istället. Har nyss kommit hem från den och duschat, kvällen blev ju inte direkt sämre då jag köpte semlor igår, så jag hade en sån väntandes i kylskåpet.


Imorgon har vi någon slags temadag på skolan om typ likabehandling. Så efter morgonträningen ska vi ha disskusion i klassrummet om mobbing, och senare på eftermiddagen ska vi lyssna på en föreläsning i aulan. Klockan tre ska jag ha spelarutvecklingssamtal eller något med min NIU-tränare. Så nu ska jag sätta mig ner och svara på några frogor som vi ska disskutera på mötet.


På kvällen imorgon ska vi möta Nätra i säsongens nästsista seriematch. Jag ska stå så ska börja tagga redan nu.


Avslutningsvis så måste jag bara berätta att jag fick ett A på svenska uppgiften då vi skrev en argumenterande text!   

Av Moa Nygård - 23 februari 2014 19:16

I fredags spelade jag match mot Strand, vi vann med 8-2. Mina föräldrar kom även upp då, så på lördagen var vi på Expo och handlade. På kvällen gjorde vi festmat, det blev fläskfilé med potatisgratäng och rosépepparsås. Idag åkte vi på en tur ner till Övik för att spela mot GK (vinst 4-3), sedan åt vi på Max och mamma och pappa fortsatte hemåt mot Sundsvall.


     

Mina nya koppar jag köpte.

Av Moa Nygård - 21 februari 2014 16:17

Svenska herrlandslaget i hockey är i OS-final! Härligt att de slog finnarna i dagens semi (2-1). Vi fick ledigt från våra lektioner för att kunna titta på matchen.


 

<3

Av Moa Nygård - 15 februari 2014 14:46

Av Moa Nygård - 14 februari 2014 16:19

Önskar jag alla. Själv tillbringar jag den med min dator och massa plugg. Köpte lite godis så jag kan sitta och tröstäta i min ensamhet.     

Av Moa Nygård - 13 februari 2014 20:35

Idag har vi varit på utbildningsmässa med skolan. Det var likadant som gymnasiemässan vi var på när jag gick i 7-8:an. Massa olika företag och skolor som skulle marknadsföra sig och locka till sig nya elever. Var rätt givande, men har fortfarande ingen aning om vad jag ska göra efter gymnasiet.

Av Moa Nygård - 11 februari 2014 16:25

Idag fick vi äntligen kläderna för NIU innebandy. Det var en svart t-shirt, ett par svarta shorts och denna hooden.

   

Av Moa Nygård - 7 februari 2014 14:59

Igår såg jag på Disneyfilmen Forzen, eller Frost som den heter på svenska. Måste säga att jag bara älskade den! Men hade den kunna varit annat än bra då det är samma skapare som Trassel? Troligtvis inte. Kan berätta att redan fem minuter in i filmen så började några tårar rinna... Jag rekomenderar i alla fall verkligen den här filmen, kan väl passa på att rekomendera Trassel också när jag ändå håller på.

 

  

Presentation


Hej! Mitt namn är Moa och jag är 16 år. Nu i höst kommer jag börja gymnasiet på Dragonskolan uppe i Umeå. Jag ska gå NIU innebandy där. Det betyder att jag kommer flytta från Sundsvall som är min hemstad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards