Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Sportlov

Av Moa Nygård - 8 mars 2014 19:27

Nu sitter jag på tåget på väg upp till Umeå igen efter en veckas sportlov. Imorgon blir det inebandy hela dagen. Först ska jag sitta med som extramålvakt på vår div 2 match, efter det ska jag spela match med f16 laget och på kvällen sitta i sekretariatet i korpen för skolans (NIU) räkning. Därför blev jag tvungen att åka upp redan idag så jag missar finalen av melodifestivalen.


På lovet har hela familjen varit i Vemdalen och åkt skidor. Vi var totalt 24 st som bodde i samma hus (två våningar), så man kan säga att halva Juniskär var där. Vi hade det i alla fall väldigt trevligt. Jag åkte faktiskt inte så mycket i backen utan var hemma flera förmiddagar, och en dag hela dagen. Men det var skönt det med, att bara få njuta av att vara ledig. Innan vi åkte hem skulle vi ner och titta lite i skidshopen de har nere vid Vemdalsskalet. Jag går dit och tänker att jag skulle behöva en ny skidjacka och så lyckas jag gå dit och köpa ett par täckbyxor istället... Jag som redan har ett par snygga fullt fungerande. Men aja de var i alla fall snygga och så var de på rea så det blir nog bra. Nu kan jag ju byta ifall jag känner för det. Ena paret är gröna och det andra rosa.


Igår (fredag) hann jag med en hel del faktiskt. Först så åkte jag, mamma och Johan och gymmade på morgonen. Efter det skulle jag till tandläkaren, sedan snabbt hem och slänga i sig lite mat för jag skulle klippa mig direkt efter det. På kvällen lyckades jag fixa så att jag kunde träna med Klockarbergets p 00/99-97/96. Så en fullspäckad dag kan man säga.


Idag har jag bara varit hemma och slappat med Johan. Vi såg baksmällan för det var tydligen något man borde ha sett vilket jag inte hade. Men nu är det gjort i alla fall, så får vi sen om vi ser tvåan och trean någon annan gång. På eftermiddagen packade och åt jag och nu sitter jag här på tåget och ska plugga lite engelska.


Måste säga att det har varit ett vädigt bra lov. Jag är jättenöjd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Nygård - 19 januari 2015 22:48

Som rubriken säger så har jag flyttat bloggen.   Du hittar den numera här. ...

Av Moa Nygård - 27 maj 2014 20:03

* Hade idrottsprov, fick 17/18 rätt så det gick bra! * Fick C på mattenationella, inte helt nöjd men det var förväntat då provet var svårt. * Nytt rekord på cooper, igen! Denna gång 44 sek bättre. Tid: 12,58. * Lyckad svenskaredovisning, så kom...

Av Moa Nygård - 22 maj 2014 22:28

Dagen slutade i alla fall lite bättre än vad den började. Ett skönt joggingpass med laget, och när jag kom hem fick jag veta att jag är en av 60 som är aktuell till U19-landslagsläger till hösten! Kändes riktigt kul.    ...

Av Moa Nygård - 22 maj 2014 15:34

Har haft matte nationella idag. Tänkte bara säga att det gick jättedåligt... Förhoppningsvis så klarar jag att få ett C för kommer i ala fall inte ha en chans att få B eller A då jag inte svarade på tillräckligt mycket frågor. ...

Av Moa Nygård - 19 maj 2014 22:22

Idag har det varit sjukt varmt. Varit kring 25 grader hela dagen.     Fick chansen att använda min klänning för första gången.   Här kommer lite bilder från de senaste dagarna.         ...

Presentation


Hej! Mitt namn är Moa och jag är 16 år. Nu i höst kommer jag börja gymnasiet på Dragonskolan uppe i Umeå. Jag ska gå NIU innebandy där. Det betyder att jag kommer flytta från Sundsvall som är min hemstad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards