Alla inlägg under april 2014

Av Moa Nygård - 29 april 2014 16:08

Idag har jag smakat palt. Det var väl sådär, men jag tror nog att det skulle vara godare ifall den var hemlagad.

 

Av Moa Nygård - 10 april 2014 09:07

Har hunnit vakna och ätit frukost. Nu håller vi på att packa det sista innan bussen kör oss till Hälsingborgs arena. Kl 13.15 så smäller det! Första matchen som spelas mot Västerbotten och då även mot några av mina klasskamrater.

Av Moa Nygård - 9 april 2014 16:39

Suttit i bussen sedan kl 8 imorse. Nyss åt vi på en vägkrog i Jönköping, så knappt tre timmar kvar nu. När vi kommer till Hälsingborg ska vi ha en liten lätt träning. Tagga SM!!

Av Moa Nygård - 8 april 2014 17:10

Är på väg hem till Sundsvall för imorgon bör det av mot Hälsingborg och SDF-SM. Sitter och försöker förstå mig på logaritmer i matten. Har dessutom haft mitt svenska nationella tal idag. Det kändes bra så tror det kan bli ett bra betyg. Vi fick tillbaka biologiprovet också och jag hade väl fullpott kan man säga.

Av Moa Nygård - 5 april 2014 17:45

Sitter återigen på tåget på väg upp till Umeå. Har varit på läger nere i Ö-vik med distriktslaget. Det gick faktisskt riktigt bra, och jag blev bara mer taggad inför SM. På onsdag far vi, så på torsdag gäller det! Kommer bli riktigt roligt, kom på att det här är mitt första DJ17 SM som jag faktiskt spelar, var ju med en gång förut men då bara som tredje målvakt. Fick veta att jag ska stå vår första match mot Västerbotten vilket kommer bli riktigt kul, har flera klasskamrater som spelar där bland annat.


Nu sitter jag och skriver klart mitt svenska tal som jag ska redovisa på tisdag, har nationella då.


När jag kommer upp till Umeå ska vi ut och äta (familjen och några andra familjer från Juniskär) det är nämligen cup i Umeå i helgen så flera lag hemmifrån är uppe och spelar. Bland annat min lillebror och Johan. Så ska träffa dem också i helgen en stund.

Av Moa Nygård - 2 april 2014 10:18

Nu var det alldeles för länge sedan som jag skrev något. (Mamma påpekade det nu i helgen.) Så jag gör väl ett tppert försök att ta upp skrivandet igen.


Den senaste stora nyheten är att jag kom med i Västernorrlands distriktslag, och ska således ner till Hälsingborg nästa vecka för att spela SM. Är sjukt glad att jag kom med då det har gått kasst för mig hela säsongen, men att det nu äntligen tycks vända. Sista veckorna har träningarna gått jättebra och jag har varit i toppform.


Vilket även har märkts då vi haft testvecka denna vecka, och jag faktiskt har lyckats föörbättra mig på alla tester utom chins, som jag fortfarande inte kan göra några av. Men allt annat det vill säga 30 m, stående jämfotahopp, dips, brutalbänk (sit-ups uppochned) och sist men inte minst cooper. Är väldigt nöjd med mitt resultat där, då jag i höstas sprang på 14.26 och nu inte ens ett halvår senare sprang jag på 13.41 vilket är mitt personliga rekord.


Om vi ser till skolan så är det rätt mycket nu då vi så smått börjar komma igång med Nationellaproven. Först ut är svenska och engelska. Så jag sitter nu och försöker få ihop ett tal som ska framföras på den muntliga svenska delen. Annars så är det som vanligt, ligger efter i matten, lyckas bra med alla inlämningar, prov och så vidare. Dessutom är Lasse borta resten av veckan så kommer ha lite hål här och var då både matten och kemin försvinner. Därav sitter jag nu hemma och har en tre timmar lång håltimme.


Slutligen så måste jag även få ta och gratulera Johan som idag fyller 17 år. Grattis på födelsedagen älskling!   

Presentation


Hej! Mitt namn är Moa och jag är 16 år. Nu i höst kommer jag börja gymnasiet på Dragonskolan uppe i Umeå. Jag ska gå NIU innebandy där. Det betyder att jag kommer flytta från Sundsvall som är min hemstad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards