Alla inlägg under november 2013

Av Moa Nygård - 29 november 2013 12:32

Igår var jag som sagt nere/uppe i Ö-vik på regionsläger. Var faktiskt rätt kul och givande. Vi hade träning och så spelade vi internmatch. På det hela taget en lyckad dag, och det gick helt okej för mig. Kunde åka hem med Sundsvalls IBF folket efteråt, så det gick riktigt smidigt. På så vis slapp jag åka tåg.

      Nu är jag i alla fall hemma och ska plugga lite. Nationella i matte närmar sig med stormsteg. Klockan tre är det dags att bege sig mot Njurunda sporthall för att spela lite innebandy.

 

Av Moa Nygård - 27 november 2013 21:55

Är hemma från matchen nu. Gick inte så bra för grabbarna i Granlo. Tung förlust med 0-7. Jag ska alldeles strax gå och lägga mig så att jag orkar med morgondagen.

 

Av Moa Nygård - 27 november 2013 13:48

Ikväll är det norrlandsderby i SSL-herr mellan IBK Dalen-Granlo BK. Vi ska dit med laget och titta. Ska bli roligt har inte sett någon SSL match i år. Extra kul är det ju att Granlo spelar. Heja Granlo!

    Imorgon ska jag ner till ö-vik på regionsläger/informationsträff inför kommande U19-landslagsuttagningarna. Det är ett teoripass och två träningspass, så det ska bli roligt. Känner de flesta där då det är folk både från Ö-vik, Umeå och Sundsvall. Efter det så åker jag direkt hem till Sundsvall, ska spela med mammas företag i en turnering som hålls för olika företag i sundsvall på fredag. Så är därför ledig resten av veckan.


 

Av Moa Nygård - 25 november 2013 17:21

Blev en lång resa hem igår. Fick åka ersättningsbuss då tåget inte gick. Tog ungefär en och en halv timme längre än vad det skulle ha gjort. Så jag var framme vid lägenheten strax före elva igår. Bussresan blev lite extra fördröjd då en av passagerarna blev akut dålig så vi fick stanna och vänta ungefär en halvtimme på en ambulans.

Av Moa Nygård - 22 november 2013 18:21

Sitter på tåget nu på väg hem. Har varit en stressig dag så ska bli skönt att få komma hem och sjunka ner i soffan och bara ta det lugnt. 

    Jag hade ju planerat allt så bra. Packade både träningsväskan och väskan som jag ska ha med mig hem redan igår kväll. Jag orkade inte dra med mig matteboken, mitt skrivhäfte och datorn till träningen då jag ändå tänkte hinna hem och byta väska innan lektionerna. Så jag la helt enkelt skolböckerna och datorn i väskan som skulle hem. Men då efter träningen så var det några som frågade om jag inte kunde stanna en stund så att de fick öva på straffar. Ja men det är såklart jag ska göra det tänker då jag. Straffar är bland det roligaste med innebandy, och jag hade ännu inte hunnit se någon av mina klasskompisars straffar vilket är ett perfekt tillfälle att träna då man inte vet vad de kommer att göra. Jag har ju ändå lång lunch, dessutom kommer jag faktiskt hinna byta väska efter skolan. Sagt och gjort jag sannade kvar (gick jättebra och var riktigt kul, straffar är verkligen en av mina starka sidor i målet) men sen när jag stod och duschade insåg jag såklart att jag visst behövde väskan nu på en gång. Allt skolmaterial fanns ju där. Det var bara 25 min kvar av lunchrasten och där stod jag och skulle både behöva hinna ducsha, äta och springa hem och byta väska! Aja jag skyndade mig ur duschen och gick och åt. I matsalen bad jag några klasskompisar hälsa till läraren att jag skulle bli sen, sen var det bara att skynda hem och sen tillbaka till skolan igen. Var alldelles svettig när jag väl var tillbaka, och kom ungefär 10 min sent. Som tur var hade de inte hunnit göra något än.

      När jag var hem så försökte jag hitta mitt älskade headset som jag är beroende av. Lyssanr alltid på musik på mattelektionerna, och på fredagar har vi 1 h 45 min lång mattelektion. Jag hittade inte hörlurarna hur mycket jag än letade, och jag hade ju egentligen inte tid att leta heller så jag struntade i det och täkte att jag fromdligen redan hade packat ner dem i väskan. Men när jag var på skolan så hittade jag dem inte där. Så när jag slutade så skyndade jag mig hem för att leta reda på dem. Efter 10 minters letande hittade jag dem äntligen i fickan på mina träningsbyxor. Så då kunde jag äntligen stressa vidare till tågstationen. Jag blev tvungen att hinna handla på ica före så det var därför jag hade lite brottom att hinna. Ska äta tacos sen när jag kommit hem men dröjer ju ett tag till dess.

      Nu sitter jag i alla fall här på tåget och vi åker precis förbi Härnösand. Snacka om stressig dag!  

Av Moa Nygård - 20 november 2013 16:57

... som vanligt här. Det är skola, träning, äta och sova som gäller. Det ska bli skönt att komma hem till helgen. Det är sista helgen innan jul som jag kommer kunna göra det. Så ska försöka få med mig lite julpynt upp också.

     Har faktiskt börjat längta efter jullovet och själva julafton. Känns som att jag verkligen kommer att uppskatta just det här med att få vara med sina nära och kära. Blir som lite extra speciellt när man är så långt ifrån varandra på veckorna och när det inte är så ofta man ses. Så tänk att bara få gå hemma och mysa på. Spela lite hockey och åka skridskor på isen (om det hinner bli någon det vill säga), äta julmat och knäck, åka snowboard och massor av andra saker. Jag längtar efter "känslan" helt enkelt.

Bjuder väl på denna bilden då:  

Hej

Av Moa Nygård - 19 november 2013 19:19

Har precis kommit hem från IB-träningen och duschat. Det var gårdagens träning som var flyttad till idag. Nu är det tvättning som gäller, började bli slut på strumpor. Ni anar inte hur många som går åt när man tränar så mycket!

Av Moa Nygård - 18 november 2013 18:55

Har börjat spela några olika spel, både spel som jag spelat tidigare och nya. Utöver dessa som står här spelar jag "The simpsons Tapped out" på mobilen och även Cundy crush saga ibland. Så detta är vad jag för tillfället varvar skola och träning med.       

http://www.tribalwars.se/

http://curvefever.com/

http://eune.leagueoflegends.com/

Presentation


Hej! Mitt namn är Moa och jag är 16 år. Nu i höst kommer jag börja gymnasiet på Dragonskolan uppe i Umeå. Jag ska gå NIU innebandy där. Det betyder att jag kommer flytta från Sundsvall som är min hemstad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards