Alla inlägg under september 2013

Av Moa Nygård - 30 september 2013 18:10

 

Vill tillbaka till värmen!

Av Moa Nygård - 22 september 2013 08:49

Nu åker vi mot Midlanda för att sedan ta flyget till Kroatien. Är tillbaka nästa vecka! Skönt med semester. :)

Av Moa Nygård - 17 september 2013 18:37

Inte så ovanligt, men idag är det plugg som står på schemat. Har iallafall en härlig #spotify -lista som kan pigga upp lite i allt trist skolarbete.   


Kan även säga att jag fortfarande är lite förkyld, så kunde inte springa cooper-testet idag. Får bli någon annan gång. Men om jag vaknar utan halsont imorgon så ska jag försöka komma igång med träningen igen.

...

Av Moa Nygård - 16 september 2013 17:31

Har avrit hemma denna helg. Såklart får man inte nog av innebandy på veckorna, utan åker hem till Sundsvall och tittar först på IKSU ungdom-Sundsvalls IBF division 1 seriepremiär på lördagen. Sedan på söndag går man frivilligt upp klockan kvart över sex för att sitta i sekretariatet då SN cup spelas i Sundsvalls sporthall.   

    Med min otur så går jag såklart och drar på mig en ny förkylning, då den andra knappt hade försvunnit. Så ingen träning för mig idag och förmodligen inte imorgon heller... Bra less just nu! Kändes tufft att gå upp imorse med en värkande hals och en täppt näsa. Tur att man har Kroatienresan att se fram emot. Åker på söndag morgon och blir borta en vecka. Kan behöva lite semester nu.

Av Moa Nygård - 11 september 2013 16:21

Glädjen som uppstår när man får ett extra plus av vikarien som vi hade idag på idrotten! Vi skulle avsluta lektionen med att springa intervaller på 4 minuter med 1 minuts vila mellan varje. Totalt 4 svängar. Det var typ bara jag och fyra andra tjejer i min klass som sprang, resten tog tillfället i akt och gick. Så vikarien frågade vad vi hette och berömde oss för vår vilja, att trots att han inte kommer betygsätta oss eller på något sätt påverka, så visade vi kämparglöd och en positiv attityd. Han sa att det är sådant som gör att man når de högre betygen i idrott. Så han skrev upp våra namn och ska säkert prata med vår ordinarie idrottslärare om det. Stolt över migsjälv!   

Av Moa Nygård - 10 september 2013 18:29

Hade som sagt tester med NIU idag. Var styrke-, spänst- och löptest. Nästa tisdag är det cooper-test som gäller. Såklart ska ju jag alltid vara så himla osmidig. Tror ni inte jag lyckas ramla och skrubba upp båda knäna på löparbanan. Vi skulle springa ett 30 m lopp på tid, och när jag ska sakta ner så lyckas jag på något vis ramla framstupa. Får se hur det går att stå i mål imorogn...   

 

Av Moa Nygård - 9 september 2013 22:03

Sandåkkerns SK vinnare av Scandic cup 2013 div 2-3!

     

Har haft en trevlig helg med mycket innebandy, vi hade även teambuilding med övernattning med laget på fredagen, ett perfekt tillfälle att lära känna alla lite bättre.

Ikväll har jag även varit och tränat med IBF Dalens div 1 lag. Gick väldigt bra tycker jag, känner mig nöjd. Och kul var det! :) Imorgon blir det styrke- och spänst tester med tränings och tävlingsläran på skolan.

Av Moa Nygård - 5 september 2013 16:06

Ikväll har vi vår första match på Scandic cup. Vi möter GUIF på Exel arena kl 18.00 Sitter just nu och laddar upp med spagetti och köttfärsås. Mamma och pappa är på väg upp hit och ska vara här hela helgen. Då ska de sista småsakerna i lägenheten också fixas. Så verkygslådan är med. Idag har vår klass även varit ute i skogen på excursion hela dagen, räknade ut att jag har cyklat 1,6 mil! Kommer förmodligen ha trningsvärk imorgon, vilket inte känns så bra då vi ska möta mitt gamla lag Klockarberget och jag ska stå den matchen... Men spela med träningsvärk har man ju gjort förr så det ska nog gå den här gången också.   

Presentation


Hej! Mitt namn är Moa och jag är 16 år. Nu i höst kommer jag börja gymnasiet på Dragonskolan uppe i Umeå. Jag ska gå NIU innebandy där. Det betyder att jag kommer flytta från Sundsvall som är min hemstad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards